Reklama
Trening siłowy – Trener Bagieta

Trening siłowy – Trener Bagieta

22 grudnia 2018 Wyłącz przez admin
Zrób coś dla nas i puść to dalej. Z góry wielkie dzięki!
  • 1
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Temat często pomijany po zakończeniu szkolenia zawodowego podstawowego. Jeżeli ktoś przed wstąpieniem w nasze szeregi nie miał wcześniej ze sportem wiele wspólnego, szanse na regularne treningi po zakończeniu szkolenia są dosyć niskie.

To przykre, bo geniuszem być nie trzeba, żeby dojść do tego jak kluczowym elementem policyjnego samodoskonalenia jest szeroko rozumiana sprawność fizyczna.

Kalisteniką/streetworkoutem zajmuję się od ok. 1.5 roku i uważam, że jako narzędzie jest doskonały w treningu funkcjonalnym dla funkcjonariuszy Policji czy innych służb typu “Law Enforcement”, biorąc pod uwagę rodzaj wysiłku i wykonywanych ruchów czy sposobu operowania naszym ciałem podczas realizowania podstawowych zadań służb patrolowych i patrolowo-interwencyjnych. Wprowadzony jako trening, szczególnie partii górnych, może być treningiem bardzo holistycznym, budującym zarówno siłę, wytrzymałość mięśniową jak i ogólne wyczucie własnego ciała, dając nam dobre pojęcie o tym na co stać nasze ciało i czego możemy się po nim spodziewać. Jeżeli mowa o partiach dolnych, tutaj dorzuciłbym wolny ciężar w postaci martwego ciągu i/lub przysiadów z obciążeniem. Wprowadzą dodatkowy ruch użytkowy i dodatkowo obciążą, często już stosunkowo naturalnie silne nogi.

Jako optymalną metodę treningową, w szczególności na samym początku, polecam trening obwodowy FBW w liczbie 3-4 treningów. Zaczynając swoją przygodę z tym sposobem treningu dobrze jest ustalić swoje maksymalne osiągi w ilości powtórzeń w: podciąganiu nachwytem, podciąganiu podchwytem, pompkach na poręczach, pompkach oraz przysiadach, odpowiednio zamykając te ćwiczenia w naprzemienny obwód tj. ćwiczenie typu pull, ćwiczenie typu push, nogi lub jeszcze lepiej, korzystając z gotowych grafik z obwodami dostępnych w internecie (polecam w szczególności stare grafiki MadBarz) Odpowiednio do pożądanych celów treningowych, na późniejszych etapach swojego treningu, można kombinować z dodatkowych obciążeniem (co bardzo polecam. Trzeba pamiętać ile sprzętu mamy na sobie podczas realizowania naszych ustawowych obowiązków i o tym, że czasami trzeba całą swoją masę ciała z tym sprzętem podnieść, wchodząc np. przez balkon do mieszkania wykonując dynamiczne podciągnięcie) wydłużaniem, skracaniem przerw w seriach itp.

Proszę, żebyście mój post potraktowali jako zaproszenie do dyskusji, a nie gotowy przepis na bycie ulicznym RoboCopem i pamiętajcie: to, że nie stać was na karnet na siłkę jakąś wymówką jest, to że nie stać was na streetworkout nie jest już żadną wymówką. Pamiętajcie – trenujemy nie tylko dla siebie i mamy być najlepsi. Powodzenia 

/Bagieta


  •  
    1
    Share
  • 1
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Komentarze z Facebooka